Nästkommande tävling:

  • Tävlingssäsong 2009: Premiär 18/4 i Varberg.

onsdag 29 oktober 2008

Liten uppdatering efter uppehållet i bloggandet!


Hej!
Det var längesen...
Ni undrar säkert varför ni inte hört något ifrån oss på ett tag,
och om vi lagt ner bloggandet nu när tävlingssäsongen är slut för i år.
Men så är det inte! Däremot har jag försökt att få lite hjälp för fixa till
bloggen lite, så att den blir ännu roligare och bättre att följa.
Några snälla kollegor på jobbet har kikat lite på vad jag kan göra,
och de ska återkomma med tips inom kort.
Då lovar jag att bli bättre och skriva nya roliga inlägg!

Annars rullar allt på...
Jag håller på för fullt med Rockys rehablitering. Där jag och "husse Erik" kämpar på med att mjuka upp Rocky genom massage och streching, samt via simning och andra aktiviter bygga upp nya muskelgrupper på honom för att stabilisera hans rörelsemönster.
Rocky kämpar på och jag är stolt över honom!

Rocky mår bra annars och underhåller sig genom promenader, lek och mycket mys. Om han gör framsteg med rehabliteringen här framöver, kommer vi att köra lite vinterträning i Hålta ridhus i Kungälv som börjar om några veckor. Men det blir bara några få gånger med lugn framfart så att han (och jag också) får fortsätta att njuta av vår "time off".

Vi hörs snart, så snart jag fixat till bloggen lite!

Många kramar på er
Jenny & Rocky

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!! Ja jag skulle ha flyttat till Mölndal men det blev inte så.. hehe.. Men vi kanske kan ses nån dag ändå.. Skulle vara trevligt att gå en runda med våra jackies:P hehe.. Så kanske dom kan leka lite med varandra och så:) Hur har det gått med tävlandet då?

Julia

Anonym sa...

Hej!
Okej. Såklart vi kan, det skulle vara jätte roligt! :) Jag har vilat Rocky i 2 månader ifrån agilityn. Detta pga. att förra tävlingssäsongen (som även var den första för oss), blev så intensiv eftersom vi inte började förrän en bit in på säsongen. Vi saknar agilityn såklart, men det är skönt att vara ledig också. Vi har kört mycket rehab med simning osv. för att mjuka upp hans muskler. Vi har också precis börjat lite smått med några vinterträningar också. Första tävligen är beräknad den 10/4.

Själva?

Kramar Jenny

Anonym sa...

Hallo där =)

tack för julkortet =D de blev ju jätte fint ;D... tävlandet går ju fint ser ja ;) själv har man redan kollat in tävlingskalendern för 2009 och vet redan vilka tävlingar ja ska försöka åka på hehe.. ses väl säkert på någon tävling ;)

ha de bra å pussa rocky// My me dem svarta pällsbollarna tindra och smulan

Anonym sa...

Hej Jenny och Rocky, VA fin sida ni har!!! Jätte fina bilder att titta på och rolig läsning! Nu skall ajg skälv lägga upp "nya" bilder på hundarna som vi tog i höstas *fniss* Hemma från dagiset idag som du kanske märkt. Men imorgon kommer jag fast jag jobbar eftermiddag. Japp det stämmer att jag ändrat hemsidan ;) Kram kram från oss alla