Nästkommande tävling:

  • Tävlingssäsong 2009: Premiär 18/4 i Varberg.

söndag 5 oktober 2008

Officiell tävling i Kristianstad 4/10


Hallå!
I lördags åkte jag och Lisa ner till Kristianstad för att tävla igen. Vi skulle köra två lopp vardera.
Dagen startade med agilityklass 1 för mig och Rocky och hoppklass 1 för Lisa & Thelma.

Tyvärr ville inte Rocky upp på gungan idag och det blev en diskning ganska tidigt i loppet. För Lisa & Thelma gick det desto bättre och de tog sig felfria igenom hoppklassen, där de slutade på en 4e plats och fick sin andra pinne i hoppklass 1. Grymt jobbat!

Därefter var det dags för agilityklass 2 för Lisa & Thelma och sen hoppklass 2 för mig och Rocky. Lisa & Thelma diskade sig tyvärr, men de var supernöjda för Thelmas sug mot hindren efter balansen.

För min och Rocky's del i hoppklass 2 gick det jättebra. För det första var det en väldigt rolig bana, helt i vår smak samt att nervositeten inte var i närheten av hur den var i debuten i hoppklass 2. Vi gick i mål felfria, hör ni? -i hoppklass 2... underbart! Men här visade det sig hur tuff konkorrensen verkligen är och vi slutade på en 10e plats med 0,56 sek i tidsfel (tidsfel med min lilla blixt, men så är det i klass 2).

Resultat:
Jenny & Rocky:
Agilityklass 1: DQ
Hoppklass 2: 10e plats

Lisa & Thelma:
Hoppklass 1: 4e plats
Agilityklass 2: DQ


Efter tävlingen begav vi oss inte hem denna gången, utan vidare mot Jönköping för vår sista tävling för säsongen på söndagen.

Pussar
Jenny & Rocky

Inga kommentarer: